Blog entry by Tan Weh Weh

Picture of Tan Weh Weh
by Tan Weh Weh - Tuesday, 27 March 2012, 06:39 PM
Anyone in the world

Apa yang dapat ditulis dalam isi kandungan? Ada tak siapa yang boleh tolong?Ada apa-apa yang boleh ditambahkan? atau ada apa-apa isi yang tertinggal?

a)Pegenalan-cerita pasal sipnosis dan penuliskah?

b)Teori Personaliti wajadiri - perlu menceritakan maksud teorikah semasa menulis?ataupun terus masuk ke watak dan kaitkan dengan teori sahaja?

c)Rumusan

d)Penutup

Comments

  • Picture of Tan Weh Weh
    Tan Weh Weh - 28 Mar, 18:04
    terima kasih, cikgu...
  • Picture of Goh Lee Ling
    Goh Lee Ling - 28 Mar, 22:13
    terima kasih.
  • Picture of Sinima Gihang
    Sinima Gihang - 29 Mar, 14:06
    Terima kasih cikgu kerana membantu.
  • Picture of Dg Arni Mariayani Ag Abd Ghani
    Dg Arni Mariayani Ag Abd Ghani - 29 Mar, 14:21
    y ni saya dapat entah dr mana y pnting utk asgment ni...ntah betul ke x mcm ni(ble tlg btulkan?)
    1. pengenalan-definisi psonaliti waja diri
    2.penerangan ttg teori dlm modul (teori pbljrn&teori pilihan & teori hierarki)
    3.latar belakang penulis
    4.sinopsis ringkas novel pilihan
    5.kajian fokus-merjuk kpd analisis watak y dipilih,dikaitkan dgn teori pbljrn serta keadaan realiti pndidikan
    6.rumusan/ penutup
    7.bibliografi.
    y ni saya dapat..klu salah tlg betulkan sbb sy pun masih dlm proses wat asgment ni...
  • Picture of Bigun Kulak
    Bigun Kulak - 29 Mar, 15:44
    Bila sy terbaca mslh u all, tergerak tenaga psike saya untuk menolong. Begitulah nanti u org buat esei. Hanya baca unit 1-4.Teori pembelajaran tak payah. Watak dlm cerita itu bukannya nak sekolah lg. dah tua pun. Kita dikehendaki mengkaji pasal personalti watak.. Kita tak kaji novel. Jadi buat apa u orang nak buat sinopsis novel.buang masa. Tulis sahaja esei macam ini. 1. Pengenalan: definisi sahsiah( letak pendpt orang) ini esei universiti mesti ada pendapat( bukti) 2. Teori pembangunan sahsiah: ciri2, faktor2,penentuan psike, perkembangan personalti, mekanisme bela diri. 3. Personalti watak: Bagaimana tingkah laku watak, apa terjadi pada id, ego dan superego watak, penentuan psikenya sedar atau pengsan, mekanisme bela diri watak: rasionalkah tidak. ( ambil petikan dari novel untuk bukti ). : 4. Penutup ulasan anda mengikut pendapat siapa pasal nilai atau sahsiah. ( cuba taip pada google : kajian novel....., teori personalti.....atau macam2.yg anda mahu.) jgn ulas novel. kita bukan kaji novel. kita kaji personalti watak. Saya dah siap. dah hantar pun. Bibliografi jgn. kurang dari 5. Tentang teori tingkah laku bukan shj cari di modul. Cari pada google. Contoh esei saya kita kongsi sedikit. :Pengalaman masa lampu amat mempengaruhi tingkah laku Awang CT. Perkembangan personaltinya banyak disebabkan oleh adaptasi terhadap persekitaran. Davidson(1977) menyatakan bahawa " the value that society evolves reflect its need and its way of life.." Jadi jelaslah bahawa faktor persekitaran telah mempengaruhi personaltinya. Tenaga psike Awang CT.........( ambil petikan dari novel.Tulis nota kakinya dari hlmn berapa) Saya dpt ini dari perpustakaan. Saya tiada bekalan elektrik dan internet. Jadi saya kena berusaha. Moga2 dpt membantu u all.
  • Picture of Ummi Kalthum Zainal Ariffin
    Ummi Kalthum Zainal Ariffin - 29 Mar, 16:44
    terima kasih cgu biguna maklumat cgu sgt berguna utk saya ....
  • Picture of Noraini Abdul Kadir
    Noraini Abdul Kadir - 29 Mar, 16:46
    bagus Biguna Kulak..... panjang lebar ulasannya..........
    cikgu yang hebat.... dan sekarang pelajar u yg hebat
  • Picture of Bigun Kulak
    Bigun Kulak - 29 Mar, 17:04
    U all ada bekalan elektrik dan internet di rumah.Senanglah kau orang. Sy ni terpaksa di cyber cafe dan perpustakaan majlis daerah. Internet pun sy belum mahir. Tp saya cuba tolong semua. dan mengikut teori personalti islam orang yang suka menolong melambangkan ketinggian imannya. Begitulah cara mengulas .........( ulama mana ?)
  • Picture of Hazliza Abdullah @ Gelehia Anak Tiga
    Hazliza Abdullah @ Gelehia Anak Tiga - 29 Mar, 18:16
    terima kasih cgu.
  • Picture of Rafidah Mohd Sulaiman
    Rafidah Mohd Sulaiman - 29 Mar, 21:49
    tqvm cikgu for info yg lengkap dan padat.
  • Picture of Yaneliawati Lauhana
    Yaneliawati Lauhana - 30 Mar, 19:40
    terima kasih cikgu Biguna Kulak...infomaklumat yg diberi sangat membantu orang seperti saya...
  • Picture of Dg Arni Mariayani Ag Abd Ghani
    Dg Arni Mariayani Ag Abd Ghani - 30 Mar, 21:26
    ooo...ok..thnks...nsib baik ada y mbntu...msi mmilih isi kndungan...y pnting sy tidak lari dari landasan utama( ikut apa y diberi oleh psyrh)
    1.pengenalan
    2.teori personaliti wajadiri
    3.penerapan teori/analisis krya
    4.rumusan/penutup


  • Picture of Hazliza Abdullah @ Gelehia Anak Tiga
    Hazliza Abdullah @ Gelehia Anak Tiga - 30 Mar, 21:54
    ya betul tu cg Dg Arni..ikut je yang diberi pensyrh.
  • Picture of Jamaliah Jamari
    Jamaliah Jamari - 30 Mar, 21:59
    alamak... assignment saya dah pos.. tp bila bc maklumat drpd cikgu Biguna mcm assignment saya ada byk kekurangan la.. mcm mana ye..
  • Picture of Tan Weh Weh
    Tan Weh Weh - 31 Mar, 00:47
    Terima kasih semua cikgu-cikgu yang sudi berkongsi ilmu. masalah saya telah diselesaikan. Kerja kursus saya juga dah siap. Tunggu pos saja........thanks
Page:  1  2  ()

  
Skip Latest news

Latest news

  • 22 Apr, 16:30
    System Administrator
    PENGUMUMAN more...